Beskidzki Ślimak

Wycieczka rowerowa na BESKIDZKIEGO ŚLIMAKA

zaliczona

W niedzielę 22 sierpnia 2021 r. odbyła  się kolejna wycieczka zorganizowana przez przewodników z PTTK Oddział w Dobczycach. Wycieczkę przygotował i poprowadził Jacek Mikołajczyk. Poniżej jego relacja z wyjazdu:

„22 sierpnia odbyła się wycieczka rowerowo-piesza organizowana przez Koło Przewodników PTTK, którego mam zaszczyt być członkiem.

Szlak wiódł z przełęczy Ostra w dolinę Dunajca przez wieś Czarny Potok i wzniesienie Babia Góra (517 m.n.p.m) do Łącka.

Następnie udaliśmy się ścieżką rowerową Velo Dunajec do Starego Sącza. Tu skosztowaliśmy lodów sądeckich, po czym zwiedziliśmy kościół i klasztor sióstr klarysek. Na zakończenie wizyty w Sączu zatrzymaliśmy się przy ołtarzu papieskim na sądeckich błoniach.

Wycieczkę rowerową zakończyliśmy 5 kilometrów dalej w Barcicach, małej wiosce położonej nad brzegami rzeki Poprad.

Po zapakowaniu rowerów na przyczepę, udaliśmy się pieszo na punkt widokowy w Woli Kroguleckiej. Platforma ta, ze względu na swój charakterystyczny kształt nazywana jest Beskidzkim Ślimakiem. Widoki z niej są imponujące, na Beskidy, Kotlinę Sądecką i całą rozległa dolinę Popradu.

Po zejściu z platformy udaliśmy się autokarem do domu.

Łącznie pokonaliśmy około 55km rowerami i 6 km pieszo.

Dziękuję za miło spędzony czas i możliwość wspólnego wyjazdu.”