Jesienny Złaz 3.10.21

Rześki poranek

Słoneczny dzień

Ciepła , sympatyczna atmosfera

Na JESIENNYM ZŁAZIE  z przewodnikami PTTK O. Dobczyce, który odbył się 3 października 2021 r. organizowanym tradycyjnie od wielu lat, rodzinnym.  Jesiennym – bo jesień potrafi być bardzo zachwycająca, a piękne kolory dodatkowo podkreśla niżej świecące słońce. Wędrowaliśmy pasmem Lubomira i Łysiny. Otwierały się przed nami malownicze widoki : na południe  opierały się aż po Tatry, na północ sięgały po Kraków. Wędrowaliśmy z Przełęczy Jaworzyce czerwonym szlakiem, któremu towarzyszy ścieżka dydaktyczna „Wielcy astronomowie znani i mniej znani”. Słuchaliśmy opowieści przewodnika o prof. T. Banachiewiczu i utworzeniu w 1922 r. obserwatorium astronomicznego na Łysinie,  na terenie podarowanym przez księcia Kazimierza Lubomirskiego. W podziękowaniu dla darczyńcy, szczyt w roku 1934  przemianowano na obecnie znany wszystkim Lubomir.   W obserwatorium na Lubomirze uczestniczyliśmy w spotkaniu edukacyjnym, oglądaliśmy słońce przez lunety.

Na Suchej Polanie zapaliliśmy ognisko, piekliśmy kiełbaski, uczestniczyliśmy w grach i konkursach , szukaliśmy ukrytego skarbu.  Była zabawa, radość, słodkie nagrody.

Schodząc do autokaru znów towarzyszyły nam piękne widoki, które utrwalaliśmy na zdjęciach by zabrać je ze sobą na dłużej.

Wycieczka organizowana była w ramach projektu „Przewodnicy PTTK O. Dobczyce – mieszkańcom”

Dziękujemy uczestnikom za obecność

Sponsorom – Gminie Dobczyce i Starostwo Powiatowe w Myślenicach  za wsparcie

Przewodnikom PTTK O. Dobczyce za przygotowanie i organizację

Do zobaczenia na kolejnych wyprawach